مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: فعال‌سازی کمیته المان‌های شهری کنگره ۱۸ هزار شهید استان امری ضروری است و باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی متولی قرار گیرد.
کد خبر: ۹۵۷۱۸۷۲
|
۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، سردار حسینعلی یوسف‌علی زاده در نشست مشترک با معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد که در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برگزار شد، اظهار کرد: بحمدالله مأموریت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس موردتوجه همه دستگاه‌ها و ساختارها است.

 وی افزود: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در تعامل با شهرداری مشهد، خواستار اهتمام ویژه نسبت به گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت که تبلیغات محیطی و مشارکت در برگزاری برنامه‌ویژه‌ها را در بر می‌گیرد، است.

 یوسف‌علی زاده با اعلام اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی باید احداث، تجهیز و مورد بهره‌برداری قرار گیرد، بیان کرد: از ابتدای سال جاری بهره‌برداری از این مرکز آغاز شده و در قالب شهرک ایستادگی، روزانه بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ دانش‌آموز در این مرکز فرهنگی حضور پیدا کرده و با بهره‌مندی از راویان دفاع مقدس از نمایشگاهی که سیر تاریخی ایران را روایت می‌کند بازدید می‌کنند. اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی پیگیر آراستگی مرکز با بهره‌گیری از تبلیغات محیطی و غنی بخشی به محتوای آن است که شهرداری مشهد می‌تواند کمک شایانی دراین‌خصوص داشته باشد.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در ادامه گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته در حوزه موزه آرایی ارائه کرد و توضیح داد: یک گروه تحقیقاتی، مطالعات خود را در حوزه محتوایی و موزه آرایی در ۹ جلد تدوین کرده‌اند و فاز نخست این پروژه که سوژه‌یابی است انجام شده و ادامه کار نیازمند حمایت و پشتیبانی است.

 یوسف‌علی زاده در ادامه با تأکید بر احداث یادمان‌های شهدای گمنام در بوستان‌ها، خاطرنشان کرد: طراحی یادمان‌های شهدای گمنام باید متناسب با بودجه و اعتبارات انجام شود تا ضمانت اجرایی داشته باشد.

 وی فعال‌سازی کمیته المان‌های شهری کنگره ۱۸ هزار شهید استان خراسان رضوی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باتوجه‌به اینکه میدان شهدا مشهد از طرفی کانون برگزاری برنامه‌های مختلف ملی و مذهبی است و از طرف دیگر؛ این میدان از پیکر مطهر سه شهید گمنام میزبانی می‌کند، لازم است که کار معناداری صورت بگیرد و در عرصه میدان شهدا المانی که معرف این شهدای والامقام باشد؛ احداث شود.

 مرکز فرهنگی دفاع مقدس آبروی مشهدالرضا
در ادامه این نشست اسماعیل‌زاده، معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد عنوان کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آبروی مشهدالرضا است؛ بر همین اساس همه دستگاه‌ها باید وظیفه خود را در قبال احداث این مرکز به انجام برسانند.

 وی افزود: اگر نگاه یادمانی و تمدنی به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس داشته باشیم که رشادت‌ها و ایثارگری‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان خراسانی در آن به نمایش گذاشته شود، لازم است زیرساخت‌ها احداث و به لحاظ نرم‌افزاری به آن پرداخته شود.

 وی در پایان گسترش بیش‌ازپیش تعاملات و هم‌افزایی بین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی و معاونت فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد را در راستای پیشبرد هرچه بهتر برنامه‌های حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس لازم و ضروری دانست.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار